topbella

Monday, November 15, 2010

Khabar ku...

Wah, sudah lama jari jemari ku tidak menari-nari di sini...Banyak hal yang perlu diselesaikan, jadi terlupa sebentar pada gelanggang tarian ini...

Alhamdulillah, perniagaan baru ku mula bertapak.Setakat ini, jualan amat memberangsangkan.Paling minimum sehari seorang pelanggan.Aku sangat teruja!

Cuma, aku terpaksa korbankan masa rehat ku untuk ke pejabat pos.Namun, itu tidak melelahkan aku.

***

Kelas bersama anak-anak telah selesai, alhamdulillah.Aku terkilan sedikit kerana tidak banyak dapat membantu mereka.Masa mereka sangat suntuk, manakala masa aku ada hadnya.Apa-apa pun, aku doakan agar apa yang mereka dapat dari aku benar-benar dapat membantu mereka menjawab soalan yang diutarakan.Aku pula timba pengalaman mengajar.InsyaALLAH tahun depan jika keadaan mengizinkan, aku akan berkhidmat sebagai guru tusyen sambilan.

***

Soal kerja, alhamdulillah...Belum lagi di duga dengan dugaan yang maha dasyat!

***

Oh ya! Minggu lepas aku ada membelek akhbar dan menyelusuri laman sesawang berkenaan dengan belajar separuh masa.Timbul keinginan di hati untuk menjadi pelajar semula.Tetapi ia cuma sijil diploma, bukannya sarjana.Untuk sarjana, aku adalah tidak layak!

Kursus tersebut adalah sijil Diploma.Masa 3 tahun belajar..Kelas setiap hari Ahad..Yurannya 'affordable'...Habis 3 tahun, akan ada acara konvokesyen..Itu yang membuatkan aku terasa ingin menyarung jubah graduasi sekali lagi!!huuuhhh....

Entahlah..Aku perlu istikharah...Aku berkeinginan tetapi aku tidak tahu jalan itu baik atau tidak untuk aku.Jika ditakdirkan tahun depan aku bernikah, bagaimana dengan pengurusan masa aku nanti?
Kerja?Bisnes?Rumahtangga?Belajar??Fiuhhhhh.....

InsyaALLAH, moga dibuka jalan dan ruang untuk ku...Jika bukan tahun depan, mungkin pada masa lain...Amin.

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati

 
Raudhah An-Nur© DiseƱado por: Compartidisimo