topbella

Monday, January 3, 2011

Diam Itu Lebih Baik..

Ada masanya, kita perlu menyendiri. Merenung apa yang telah kita buat sepanjang hayat kita dan memikirkan apa yang hendak kita buat pada sisa-sisa hidup kita yang tinggal.

Aku nekad untuk berdiam diri seolah-olah aku sedang bertapa. Bukannya aku berdendam atau memusuhi sesiapa. Aku perlu masa untuk menelan kekurangan diri dan membetulkan apa yang tidak kena, tanpa apa-apa pengaruh di sekeliling aku.

Daripada aku bersuara...
Biarkan aku diam dalam alamku.

Yang pasti, aku tidak akan jadi seperti dulu.

Hari mendatang,
Bicara ku ada isi.
Gelak ku takkan lagi
Senyum ku maksud inti
 Agar tiada siapa dapat aku sakiti

Maafkan aku.

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati

 
Raudhah An-Nur© DiseƱado por: Compartidisimo