topbella

Monday, May 16, 2011

Mengapa Ada Rindu


Mengapa?
Bila aku rindukan sesuatu..
sesuatu itu pasti akan menjelma di depan mata..
pasti jua akan menyinga di tepi telinga...

Mengapa?
Bila aku rindukan sesuatu..
sesuatu itu pasti akan mencengkam naluriku tak terlepas..
sehingga aku sendiri hanyut..
tenggelam..
dan lemas..

Mengapa?
Bila aku rindukan sesuatu..
aliran mutiara embun makin deras..
namun tidak bawa aku ke mana-mana..
aku tidak beranjak walau seinci..
tercacak sendiri..
tiada yang peduli..

dan mengapa?
Bila aku rindukan sesuatu..
Sesuatu itu pasti menyentap aku..
menarik aku jatuh..
tersungkur aku di tepian gantang..
mendungu aku keseorangan..

3:45 pm
Office Bangsar

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati

 
Raudhah An-Nur© DiseƱado por: Compartidisimo