topbella

Monday, April 25, 2011

Berkobar-kobar!

Tekanan mula terasa dalam menuntut ilmu....
Ustaz sudah mula beri tugasan untuk setiap subjek...
Dan setiap tugasan itu perlu dipersembahkan di hadapan kelas...
Dengan masa yang terhad, aku perlu menyiapkannya dengan sebaik mungkin...

Di kala menyiapkan tugasan yang diberikan, tiba-tiba air mata mengalir..
Entah mengapa aku rasakan mencabar betul tugasan yang diberikan ustaz...
Aku rasa cabaran kali ini 2 kali ganda lagi hebat dari pengajian degree dahulu...

Memang namanya Diploma...
Aku sendiri tertipu dengan istilah ini...
Bukan mudah sebenarnya...
Mungkin kerana aku kurang asas dalam bidang agama islam....
Aku perlu banyak membaca...

***

Hari ini, aku diberitakan dengan khabar gembira...Newest Implementation...

"Pelajar yang sudah melengkapkan 3 tahun pengajian diploma dalam bidang Usuluddin dan mempunyai Ijazah Sarjana Muda dalam apa-apa bidang, boleh terus menyambung Ijazah Sarjana (Master) Usuluddin atau Ijazah Sarjana  Pendidikan Islam TANPA Ijazah Sarjana Muda dalam pengajian islam di Universiti Malaya."

Ya Allah....Lagi peluang yang Kau berikan pada aku untuk aku mendalami ilmuMU!Alhamdulillah...

"Tapi, pointer diploma mesti 3.0 ke atas yaaaaaaaaaaaaaaaa....." ~ Ustaz Mustaffa Abdullah


Hehehehe....Berkobar-kobar nak capai keputusan cemerlang! Chaiyok2!

Insyaallah...

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati

 
Raudhah An-Nur© DiseƱado por: Compartidisimo