topbella

Monday, April 18, 2011

Komik LAT

EPIT!!! Watak yang paling aku gemari dalam komik Lat!

Buku ini umpama dadah buat aku...
Apabila mula habis baca senaskhah, aku akan sambung lagi membaca naskhah yang lain....
Baca, baca dan baca sehingga koleksi naskhah yang terakhir...
Aku boleh berjaga sepanjang malam untuk habiskan kesemua koleksi yang aku ada.....
Begitu hebat penangan pelukis LAT dalam diri aku....

Aku mula mengenali komik LAT, baru sahaja tahun lepas...
Rakan sepejabat ku yang membawanya ke pejabat..
Sebelum ini, aku hanya tahu wujudnya komik LAT, tapi sekalipun aku tidak membacanya...
Yang aku tahu komik LAT selalu keluar di Utusan, dan aku tak pernah faham apa yang cuba disampaikannya..
Jadi aku anggap, naskhah-naskhahnya pun begitu juga...
Rupanya tidak...

Ceritanya dan lukisannya betul-betul buat aku jatuh hati...
Semua siri komik LAT habis aku borong..
Tinggal beberapa judul yang tiada dalam pasaran...
Akan aku cari...

Koleksi komik LAT adalah antara koleksi buku yang aku paling sayang...
Aku jaga betul dan pastikan tiada satu muka surat pun yang terlipat....
Koleksi ini akan ku buat sebagai khazanah untuk anak cucu cicit aku...

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati