topbella

Tuesday, February 15, 2011

Ziarah Mira di Shah Alam



Atas cadangan suami Kak Ummi, aku bawa Adelina dan Mira ke Medan Selera Seksyen 2, Shah Alam pada hari Sabtu yang lalu. Kami ke Shah Alam untuk ziarah Mira (adik angkat) yang sedang menuntut di UiTM Shah Alam.

Medan selera di sini sangat banyak gerai.Mujur suami Kak Ummi syorkan kami makan di gerai "Fradoo". Disini ada ABC special yang sedap, katanya.

Menu makanan yang kami order ialah..

1) Nasi putih
2) Kailan ikan masin
3) Ikan siakap tiga rasa
4) Sotong goreng (tiada dalam gambar)
5) Tomyam campur
6) Satay


Air pula...
1) Cendol Special (Mira)
2) Lai Chee Kang suam (Adelina)
3) ABC Special (Saya)
4) Jus mangga (Saya!~hahaha...)

Rasa makanan disini, boleh tahan juga sedap. Cuma saya terkilan dengan tomyamnya. Isinya kurang, bawangnya terlebih sudah, rasanya tidak pekat (Mungkin aku sudah biasa makan tomyam asli Siam)...

Harganya? Usah dipertikai rasanya, kerana harganya tidak terlintas langsung di kepala semurah itu...

Jumlah yang di bayar ialah RM67.00++. Bagi aku agak murah kerana kami ada order ikan siakap.


"Jangan lupa, ini ialah kawasan pelajar!" Adelina mengingatkan aku..

"Patutlah!"

Hehehehe. =)

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati

 
Raudhah An-Nur© DiseƱado por: Compartidisimo