topbella

Tuesday, March 22, 2011

Hikmah Itu Syurga Dunia



Susahnya untuk aku mengungkap perasaan aku ketika ini. Kasih-sayang ALLAH SWT datang mencurah-curah. Lepas satu, satu lagi yang aku terima. Adakah ini anugerah buatku atas kesabaran aku sebelum ini?

***

Hidup kita punya dua jalan. Hanya satu jalan sahaja yang kita boleh pilih dan laluinya. Setelah memilihnya, berusahalah agar jalan itu lurus. Selebihnya, redhalah!

Jika kita sampai ke destinasi harapan kita, maka bersyukurlah dan bergembiralah!

Jika kita sampai ke destinasi yang lain, maka bersyukurlah juga dan janganlah bersedih! Kerana selautan pahala kesabaran itu pasti milik kita dan selautan kebahagian itu pasti kita renangi (Jika hati berpaksi pada ALLAH swt)! Maka, kesatlah air mata tersebut dan bergembiralah!

Tidak semestinya jalan yang kita pilih itu akan sampai ke destinasi yang kita harapkan. Kadangkala, apa yang kita inginkan atau harapkan, bukan yang terbaik untuk kita.




Sesungguhnya, Allah swt  itu lebih mengetahui....
Dia Maha Mengetahui.

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati

 
Raudhah An-Nur© DiseƱado por: Compartidisimo