topbella

Tuesday, March 22, 2011

Lawatan Ke Cameron Highlands - Episod Makanan

Kimchi goreng dan cendawan goreng....


Buah strawberi...


Coklat celup..


Jus kordial strawberi Al-Mashoor 
(Gambar di ambil dari laman web Al-Mashoor)

Ada seorang kawan memesan supaya dibelikan jus kordial strawberi jenama Al-Mashoor. Agak susah juga untuk mencari jus ini melainkan kami sendiri pergi ke Taman Agro Al-Mashoor. Agak petang baru kami melilau mencari. Kami ingat jus ini banyak dijual. Rupanya tidak. Akhirnya, kami jumpa di pasar malam Brinchang. Itupun, hanya seorang peniaga yang menjualnya. Sedap betul rasanya. 

***

Sarapan pagi hanya di dalam kereta. Menyantap makanan-makanan yang kurang berkhasiat. Hehe... Hentian pertama kami adalah di Bharat Tea Plantation. Di sini kami "mengeteh" (minum teh / pekena teh). Aku memesan teh 'o' berperisa strawberi, manakala Adelina memesan teh hijau (green tea). Santapan hanya sepotong sandwich pada pukul 11.00 pagi. Kafe tersebut tidak menyediakan hidangan berat.

Kami hanya dapat nikmati makanan berat pada pukul 5.30 petang di pasar malam Brinchang. Itupun, kami tumpang makan di belakang sebuah gerai tempat mereka menyediakan makanan. Tiada satu pun gerai di pasar malam tersebut yang menyediakan tempat duduk untuk makan. 

Entah mengapa kami tidak berani untuk masuk ke mana-mana restoran di sana untuk makan.

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati