topbella

Thursday, March 31, 2011

Alhamdulillah, Salah Satu Impian Sudah Tercapai!

Entri dibawah ditulis beberapa bulan yang lalu..Oktober 2010...

Entri 1

Impian ketiga yang aku ungkapkan ialah :

3. Nak buka syarikat sendiri

Aku teringin sangat nak ada perniagaan keluarga sendiri.Ketuanya, suamiku, aku sebagai pembantunya.Kemudian, di bawah kami, kami menggaji pekerja.Apabila anak-anak sudah besar, mereka juga terlibat sama dalam pengurusan syarikat.Cuma, jenis perniagaan itu aku belum fikirkan lagi.Tetapi, ada terlintas di hati mahu buka kedai runcit pandu lalu (drive through)!hehe...

Impian ini sebenarnya lahir dari syarikat tempat aku bekerja sekarang.Pengarah atasannya suami isteri.Pengarah sumber manusia pula adik isteri.Dan anak-anak mereka bakal memegang tampuk pengurusan syarikat setelah tamat belajar kelak.Syarikat nampak begitu berkembang maju.Betul-betul memberi inspirasi buat aku.



Selepas 5 bulan mengungkapkan impian ini, maka hasilnya ini...


dan ini...


dan ini juga.....



Walaupun penubuhan syarikat bukan dengan suami (wallahua'lam), tapi aku amat bersyukur kerana penubuhan syarikat ini adalah bersama dengan sahabat dunia akhirat ku sendiri.

***

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahu Akhbar...

Begitu cepat impian aku ditunaikan. Sujud syukur ku padaMu Ya Rahman  ;_)

Apa-apa pun, perjalanan masih jauh. Aku baru berada di garisan permulaan.

Semoga ALLAH sentiasa bersama dengan ku...

2 comments:

En AL said...

Suami akan datang.....cehwah....

Siti Zulaikha Kamarudin said...

Sebelum tu kena kurus dulu..Ecehh..

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati

 
Raudhah An-Nur© DiseƱado por: Compartidisimo