topbella

Monday, October 11, 2010

Aku Bahagia

Hampir genap sebulan aku di tempat kerja baru.Walaupun belum genap sebulan aku bekerja, gaji pertama aku telah terima.Gaji itu hanya untuk 10 hari aku bekerja di bulan September.Dan duit itu juga lah aku gunakan untuk menampung kehidupan aku di bulan Oktober.Haruslah tidak termasuk duit kereta.Jika tidak, terpaksalah aku berbekalkan lauk yang dimasak oleh Mama ku tiap-tiap hari ataupun...jalan kaki ke tempat kerja...haha!Kasihan ayah, bulan ini dia masih bayarkan duit kereta aku.

Bagaimana di tempat kerja?
Alhamdulillah, setakat ini baik-baik sahaja.Cuma aku belum diberi tugas yang sebenar sesuai dengan post aku.Boss aku arahkan aku untuk membantu tugas-tugas jabatan lain kerana jabatan tersebut akan di audit dalam masa terdekat ini.

Rakan-rakan sekerja?
Alhamdulillah...Hari demi hari aku cuba bergaul dengan mereka.Kecuali dengan Sakura Putih dan Miss Zircon..Kedua-dua mereka sudah terlebih gaul!

Persekitaran bekerja?
Alhamdulillah...Sungguh baik dan tenang sekali.Aku duduk di bilik ku sendiri.Lengkap dengan komputer, telefon, almari dan juga printer.Cuma yang tak senang duduk adalah antara bilikku dan bilik boss aku adalah berdindingkan kaca!hehehe..Itu sebenarnya tiada masalah bagi aku.Aku bukannya kaki mengular.Jadi mengapa perlu takut?kikiki...

Alhamdulillah juga...Tempat kerja aku bersebelahan dengan medan selera dan juga masjid.Di medan selera itu makanan agak murah.Kemudian, hari-hari ke masjid untuk tunaikan solat zuhur dan asar.Alhamdulillah, suatu nikmat yang tak terkira apabila tiap-tiap hari dapat menjejakkan kaki ke rumah ALLAH.

Alhamdulillah juga dikurniakan dua orang sahabat (Sakura Putih dan Miss Zircon)...Ketika ini sentiasa bergelak ketawa bersama..Aku harapkan esok-esok bila salah seorang dari kita menangis, dapatlah kiranya kita menangis bersama.........

***

Aku begitu bahagia dengan kehidupan aku sekarang.Di saat ini, bila diimbas kembali segala sakit raung aku pada masa dahulu, aku sudah jadi tersenyum!Tidak lagi merasa kesedihan itu.Mungkin ini manisnya yang ALLAH hendak beri pada aku.Terasa begitu cepat!

Subhanallah...Walhamdulillah...Wala ila ha illallah...Allahu akhbar...

Tidak akan ku sia-siakan setiap detik yang akan aku lalui....



Sebahagian dari rutin kerja bulananku..Menyemak gaji pekerja...


11 Oktober 2010

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati

 
Raudhah An-Nur© DiseƱado por: Compartidisimo