topbella

Wednesday, October 13, 2010

The True Colour

Gambar dibawah dicuri dari seorang kenalan saya, Abang Din...Gambar di ambil dari puncak Gunung Sumbing ke Gunung Sindoro (Indonesia) pada waktu hampir maghrib...


Di atas ini ialah gambar yang asli...Setiap kali saya terpandangkan gambar ini, setiap kali itulah saya terasa ada sesuatu yang sangat menarik yang boleh diteliti.Lihatlah simpulan awan itu.Bagaikan gula-gula kapas yang terapung-apung...Subhanallah, Maha Suci Allah....

Hati saya seperti meronta-ronta...Ada apa pada gambar ini ya?(Bukan kerana Abang Din yang hensem!hehe)

Saya curi gambar ni, tanpa pengetahuan Abang Din...Kemudian, saya gunakan software untuk mencerahkan gambar ini.Saya juga pekatkan warna gambar yang ada pada gambar asli.Tiada penambahan atau pengurangan warna dilakukan..Dan hasilnya adalah seperti dibawah....

Subhanallah...Banyak warna yang timbul....Ada pelbagai jenis biru...Ungu...Hijau...Putih...Merah kelihatan sedikit...

Kesimpulannya, apa yang kita lihat secara luaran, tidak memberi gambaran yang sebenar pada kita.Oleh itu, gunakanlah mata hati akal kita untuk melihatnya.Gunakanlah gabungan tiga pancaindera yang ALLAH berikan pada kita ini dalam kehidupan kita.

Wallahua'lam....

P/S : Terima kasih Abang Din (Khairuddin A Rahman)!

13 Oktober 2010

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati

 
Raudhah An-Nur© DiseƱado por: Compartidisimo