topbella

Wednesday, October 13, 2010

Aku Bukan Cikgu

Lagi 15 minit waktu pulangku...Terasa detik masa itu merangkak perlahan.Kerja yang diberi oleh Encik Z masih belum siap.Sengaja aku siapkan lambat-lambat.Jika aku siapkan awal pun, tiada kerja lain yang menanti.Maka kadang-kadang sampai ke tengah hari aku mendungu sendirian.

Malam ini aku akan ke sana lagi.Mula-mula aku rancang untuk terus ke sana selepas kerja.Tetapi hari ini, ayah mahu ikut aku pulang.Kereta rosak katanya.Terpaksalah aku pulang ke rumah dahulu.

***

Untuk malam ini, aku sudah persiapkan diri aku.Insyaallah, dua buah topik akan aku ajar mereka.Latihan-latihan untuk mereka juga telah aku rangka.Hari ini, aku akan ajar mereka menggunakan papan putih!

Waaah!
Tak pernah aku bayangkan seumur hidup aku yang aku akan berdiri di hadapan papan putih dan mengajar.Aku sebetulnya tidak suka mengajar.Jangan tanya aku mengapa, aku tiada sebab untuk itu!

Demi anak-anak, tiada apa yang boleh aku lakukan selain memberi tunjuk ajar....

Kerja..kerja...lalalala...

12 Oktober 2010

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati

 
Raudhah An-Nur© DiseƱado por: Compartidisimo