topbella

Saturday, October 23, 2010

Lembutkan Tangan yang Keras

Kali terakhir aku memegang berus adalah semasa aku di tingkatan tiga.Wahh, sudah lama tidak memalitkan cat dan bermain-main dengan warna!Tiba-tiba jadi rindu.

Semalam, balik sahaja dari pejabat, aku singgah sebentar di kedai alat tulis untuk membeli bahan-bahan melukis.Dan malam itu juga aku mula 'start engine'!hehe...

Susah untuk melembutkan tangan yang keras.Tetapi itu tidak mustahil kan..

Hasilnya, tidaklah begitu menarik..Tapi aku puas kerana aku masih ingat bagaimana untuk memegang berus!hehehe...

Inilah dia.Tidak menggunakan pensel.Semuanya guna berus...Ter'getaq' juga lah tangan ni..hehe..
Tiga jenis lukisan mudah hasil karya malam tadi..

Merpati Dua Sejoli
Aku dapat ilham di internet untuk melukis gambar ini..Tetapi, aku tidak lah tiru bulat-bulat.Aku pandang sekilas dulu gambar contoh, kemudian aku melukis sendiri.Sangat 'simple'.Tiada tona warna.Nama pun 'start engine'...ngeee!



Sang Pelangi
Perasaan rindu nak melukis ni timbul kerana Sang Pelangi laa..hehe..Minggu lepas aku terlihat Sang Pelangi muncul di kaki langit pada awal pagi.Subhanallah, sangat terang dan cantik sekali.Seperti mahu menyentuhnya!


Sang Merpati
Lukisan yang ini main belasah je.Tak sangka, jadi juga seekor burung.Cuma tang kaki, nampak pelik sedikit.hehe...


*Gambar lukisan-lukisan di atas TIDAK di 'edit'..

0 comments:

My Photo
Siti Zulaikha Kamarudin
View my complete profile
Aku Sang Merpati
Hidupku memerhati
Mengambil intipati
Untuk dibawa mati

 
Raudhah An-Nur© DiseƱado por: Compartidisimo